Ranked score problem

Hello there

For some time now I’ve noticed that when I win a ranked game I only receive 6 points and it’s practically impossible to get out of bronze 5. Can you help me?

1 Like

I think this is working as intended. The bottom of Bronze 5 is expanded to house effectively more divisions/ranks than other divisions/ranks by compressing the value of the rank point number space. As such 6 points in Bronze 5 is worth a lot more than 6 points in Bronze 4 and above.

After you have earned enough rank points to start to reach the top of Bronze 5, or even make it to Bronze 4, you will start to gain and lose a lot more rank points.

1 Like

Estou com o mesmo problema, e isso não e normal pois eu e outros amigos fizemos um teste, eles criaram contas novas e deixaram essas novas contas com o mesmo numero de derrotas e vitorias que a minha, e depois disso quando ganhamos em partidas ranqueadas, mesmo no bronze 5, o máximo que ganho de pontos e 17 e eles no mesmo rank que eu com as mesmas vitorias e derrotas ganham mais de 100 pontos. Eles já estão quase bronze 4 e eu no bronze 5 não cheguei nem na metade da barra. Claramente tem algo de errado. Por favor, sei que o jogo esta abandonado, mas assim como eu ainda tem pessoas que gostam do jogo, e por favor deem uma olha nisso pois assim como nos tem outras pessoas passando pelo mesmo problema.