EN
Hello,
I frequently see the message “Reconnect to Diablo IV” when playing Diablo IV on Windows. Even if the game manages to reconnect immediately without interrupting the game, in reality other very annoying problems occur: I can’t party with other people, and I don’t get any result from party finder.
Exiting the game and re-entering resolves the problem temporarily, until a subsequent micro-reconnection occurs. Sometimes it happens so quickly that the reconnection warning message does not appear at all: I only notice it because the problems recur. How can I fix it?
I use a Wi-Fi network and have no way to establish a wired connection, but I would still like to try to check if there is some kind of problem in the connection path to game servers.
IT
Salve,
capita molto frequentemente, mentre gioco a Diablo IV su Windows, che compaia il messaggio “Riconnessione a Diablo IV”. Anche se il gioco riesce a riconnettersi subito senza interrompere la partita, in realtà si verificano altri problemi molto fastidiosi: non riesco a fare party con altre persone, e non ottengo risultati provando ad aprire la ricerca gruppi.
Uscire dalla partita e rientrare risolve il problema temporaneamente, finché non si riverifica una successiva micro-riconnessione. Talvolta questa avviene così rapidamente che non appare nemmeno il messaggio di avviso di riconnessione a Diablo IV: me ne accorgo solo perché i problemi si ripresentano. Come posso risolvere?
Utilizzo una rete Wi-Fi e non ho modo di stabilire una connessione cablata, ma vorrei provare comunque a verificare con voi se c’è un problema nel percorso di connessione ai vostri server.